Joensuun seudun joukkoliikenteessä toteutettiin asiakastyytyväisyystutkimus ajalla 30.3.–8.4.2022. Kyselyn ensimmäisessä vaiheessa saatiin vastauksia lähinnä paikallisliikenteen osalta noin 700 kpl.
Kysely jatkuu vielä toukokuussa ajalla 9.-19.5.2022. Toisen vaiheen kysely keskittyy pääosin Liperi-Joensuu-Hammaslahti ja Joensuu-Kontiolahti -liikenteisiin.
JOJO-linjoilla kerätään matkustajilta tietoa mm. asiakaspalvelusta, kuljettajan ajotavasta, bussin siisteydestä ja linjan aikataulussa pysymisestä.
Haastattelija kerää vastauksia busseissa matkustajan käteen ojennettavalla palautelaitteella. Busseihin tulee myös näkyville verkkokyselyyn ohjaava QR-koodi. Asiakkaat voivat antaa vastauksia puhelimillaan joko bussissa matkan aikana tai kotonaan.
Joensuun seudun joukkoliikenteen verkkosivulta löytyy myös oma linkki kyselyyn: jojo.joensuu.fi/asiakaskysely.
Asiakastyytyväiskyselyjä tehdään jatkossa vähintään 2 kertaa vuodessa ja saaduilla tuloksilla on vaikutusta liikennöintikorvaukseen.
Muuta joukkoliikenteeseen liittyvää palautetta voi antaa JOJO-sivuilta löytyvän Palautelinkin kautta.