USEIN KYSYTYT KYSYMYKSET:

Aikataulut ja reitit

Löydänkö bussit reaaliajassa reittioppaasta?
Miksi bussit eivät noudata pysäkille ilmoitettua aikaa?
Mistä saan viimeisimmän aikatauluvihkon?
Miten aloitan reittioppaan käytön?
Miten erotan reittioppaassa ELY:n ja JOJO:n linjat?
Miten luen keskustan sähköisiä näyttötauluja?
Miten löydän reittioppaasta haluamani pysäkin aikataulut?

Liput ja hinnat

En saanut ostettua lippua Waltti Mobiilissa, koska sovellus vaati vahvaa tunnistautumista enkä muistanut pankkitunnuksiani. Voinko matkustaa ilman lippua?
Joudunko tunnistautumaan vahvasti joka kerta, kun maksan matkalippuni maksukortilla Waltti Mobiilissa?
Kuinka käytän matkakortin lukijalaitetta (tolppalukija)
Kuinka monta matkaa voi tehdä Waltin kausilipulla?
Mihin toimitetaan kadonneet Waltti-kortit?
Mihin vahvan tunnistautumisen vaatimus perustuu?
Miksi JOJO Waltti-kortille tehty nettilataus ei näy Kuopion Vilkku-bussissa?
Miksi kannattaa hankkia kausilippu?
Miksi lipun lataamisen lisäksi menee vielä erillinen palvelumaksu?
Miksi minulta vaadittiin vahvaa tunnistautumista, kun maksoin Waltti Mobiilissa kortilla kertalipun, mutta ystäväni ei tarvinnut tunnistautua lippua ostaessaan?
Miksi minun piti tunnistautua vahvasti kertalippua ostaessani huolimatta siitä, että maksu oli pieni?
Miten ostan Kelan toisen asteen koulumatkatukilipun verkkokaupasta?
Miten saan kuitin Waltin verkkokaupan / Waltti Mobiilin ostoksesta?
Miten saan vaihdettua sähköpostiosoitteen Waltti-kaupassa?
Miten voin tarkistaa matkakorttini saldon?
Miten voin vaihtaa Waltti-korttini ikäryhmän?
Mitä hyötyä on henkilökohtaisesta kortista verrattuna haltijakohtaiseen korttiin?
Ostin kertalipun Waltti Mobiilissa ja maksoin sen sovellukseen liittämälläni maksukortilla. Sovellus vaati minua tunnistautumaan maksamisen yhteydessä pankkitunnuksillani, minkä vuoksi?
Pitääkö minun jatkossa kantaa aina pankista saamaani tunnuslukukorttia mukanani, kun kuljen joukkoliikenteessä, ja tahdon maksaa matkalipun maksukortilla Waltti Mobiilissa?
Tuleeko vahva tunnistautuminen myös muualle kuin Joensuu seudun joukkoliikenteeseen?
Vaaditaanko vahvaa tunnistautumista jatkossa myös muissa Waltti palveluissa kuin lipun ostamisessa maksukortilla Waltti Mobiilissa?
Voiko bussissa maksaa pankkikortilla?
Voiko usea henkilö käyttää samaa Waltti-korttia?
Voiko Waltti-kortilla olla ladattuna monta kausilippua?
Voiko Waltti-korttia käyttää toisen Waltti-kaupungin liikenteessä?
Voinko yhdistää Waltin kausilipulla ja käteisellä maksamisen?

Noutopoika

Jos tarvitsen avustajaa Noutopojassa, kuka voi auttaa?
Kenelle Noutopoika on tarkoitettu?
Mahtuuko pikkubusseihin lastenvaunut?
Voiko Noutopojassa maksaa Waltti-kortilla?

Tietoja ja ohjeita

Kausilipun ostaminen Waltti Mobiilissa
Kuinka käytän matkakortin lukijalaitetta (tolppalukija)
Mahtuuko pikkubusseihin lastenvaunut?
Mihin toimitetaan kadonneet Waltti-kortit?
Miksi kannattaa näyttää pysähtymismerkkiä?
Mistä voin tiedustella bussiin unohtuneita tavaroita?
Miten ostan Kelan toisen asteen koulumatkatukilipun verkkokaupasta?
Miten saan vaihdettua sähköpostiosoitteen Waltti-kaupassa?
Voiko bussissa maksaa pankkikortilla?
Voiko pyörätuolia käyttävä matkustaa maksutta JOJO-bussissa?

Waltti-kortit

Kuinka käytän matkakortin lukijalaitetta (tolppalukija)
Kuinka monta matkaa voi tehdä Waltin kausilipulla?
Mihin toimitetaan kadonneet Waltti-kortit?
Miksi JOJO Waltti-kortille tehty nettilataus ei näy Kuopion Vilkku-bussissa?
Miksi kannattaa hankkia kausilippu?
Miksi lipun lataamisen lisäksi menee vielä erillinen palvelumaksu?
Miten ostan Kelan toisen asteen koulumatkatukilipun verkkokaupasta?
Miten saan kuitin Waltin verkkokaupan / Waltti Mobiilin ostoksesta?
Miten voin tarkistaa matkakorttini saldon?
Miten voin vaihtaa Waltti-korttini ikäryhmän?
Mitä hyötyä on henkilökohtaisesta kortista verrattuna haltijakohtaiseen korttiin?
Voiko usea henkilö käyttää samaa Waltti-korttia?
Voiko Waltti-kortilla olla ladattuna monta kausilippua?
Voiko Waltti-korttia käyttää toisen Waltti-kaupungin liikenteessä?
Voinko yhdistää Waltin kausilipulla ja käteisellä maksamisen?

Waltti-mobiili

En saanut ostettua lippua Waltti Mobiilissa, koska sovellus vaati vahvaa tunnistautumista enkä muistanut pankkitunnuksiani. Voinko matkustaa ilman lippua?
Joudunko tunnistautumaan vahvasti joka kerta, kun maksan matkalippuni maksukortilla Waltti Mobiilissa?
Kausilipun ostaminen Waltti Mobiilissa
Mihin vahvan tunnistautumisen vaatimus perustuu?
Miksi minulta vaadittiin vahvaa tunnistautumista, kun maksoin Waltti Mobiilissa kortilla kertalipun, mutta ystäväni ei tarvinnut tunnistautua lippua ostaessaan?
Miksi minun piti tunnistautua vahvasti kertalippua ostaessani huolimatta siitä, että maksu oli pieni?
Miten saan kuitin Waltin verkkokaupan / Waltti Mobiilin ostoksesta?
Ostin kertalipun Waltti Mobiilissa ja maksoin sen sovellukseen liittämälläni maksukortilla. Sovellus vaati minua tunnistautumaan maksamisen yhteydessä pankkitunnuksillani, minkä vuoksi?
Pitääkö minun jatkossa kantaa aina pankista saamaani tunnuslukukorttia mukanani, kun kuljen joukkoliikenteessä, ja tahdon maksaa matkalipun maksukortilla Waltti Mobiilissa?
Tuleeko vahva tunnistautuminen myös muualle kuin Joensuu seudun joukkoliikenteeseen?
Vaaditaanko vahvaa tunnistautumista jatkossa myös muissa Waltti palveluissa kuin lipun ostamisessa maksukortilla Waltti Mobiilissa?

Uutiset

angle-left Waltti-nettikaupan maksuliikenteessä palvelukatko sunnuntaina 19.9. klo 5.00-13.00

Waltti-nettikaupan maksuliikenteessä palvelukatko sunnuntaina 19.9. klo 5.00-13.00

Huoltokatko vaikuttaa myös Suomi.fi-maksaminen palveluun, maksaminen ei ole mahdollista sen aikana Aktian, Handelsbankenin, Oma Säästöpankin, POP pankin tai Säästöpankin verkkopankkitunnuksilla. Myös korttimaksaminen estyy kyseisten pankkien asiakkailta ainakin osittain, sillä tunnistautuminen, jota usein korttimaksuissa vaaditaan, kuuluu myös huoltokatkon piiriin.

Huoltotoimenpiteet aiheuttavat katkon seuraavien pankkien palveluihin:

  • Aktia Pankki Oyj
  • Bonum Pankki Oyj
  • Handelsbanken (Suomi)
  • Oma Säästöpankki Oyj
  • POP Pankit
  • Suomen Hypoteekkiyhdistys
  • Säästöpankit
  • Säästöpankkien Keskuspankki Suomi Oyj

Katkon vaikutukset:

Aktia Pankki Oyj

  • Verkkopankkitunnukset eivät ole käytettävissä.
  • Palveluväyläpalvelut eivät ole käytettävissä.
  • Web Services -yhteys ei ole käytettävissä.

Handelsbanken (Suomi)

  • Verkkopankit, mukaan lukien verkkopankkitunnuksilla tunnistautuminen muihin palveluihin (Luottamusverkosto), eivät ole käytettävissä.
  • Korttimaksut Debit-korteilla toimivat pääosin normaalisti. Korttimaksut Credit-ominaisuudella toimivat normaalisti katkosta huolimatta.
  • Debit-korteilla ei saa palvelua Otto.-automaateilla.
  • Palveluväyläpalvelut eivät ole käytettävissä.
  • Web Services -yhteys ei ole käytettävissä.
  • GlobalOn-Line, SEPA Instant Payment ja Cash Pool -palvelu eivät ole käytettävissä.

Oma Säästöpankki Oyj, POP Pankit, Bonum Pankki Oyj

  • Verkkopankit, mukaan lukien verkkopankkitunnuksilla tunnistautuminen muihin palveluihin (Luottamusverkosto), eivät ole käytettävissä.
  • Mobiilipankkirajapinnat eivät ole käytettävissä.
  • Korttimaksut kaikilla korttityypeillä toimivat pääosin normaalisti lukuun ottamatta niitä verkko-ostoja, joissa tarvitaan verkkopankkitunnuksilla tunnistautumista. Korttimaksut ja käteisnostot Credit-ominaisuudella toimivat normaalisti katkosta huolimatta.
  • Debit-korteilla ei saa palvelua Otto.-automaateilla.
  • SEPA-pikasiirrot eivät ole käytettävissä.
  • Palveluväyläpalvelut eivät ole käytettävissä.
  • Web Services -yhteys ei ole käytettävissä.

Säästöpankit, Säästöpankkien Keskuspankki Suomi Oyj

  • Verkkopankit, mukaan lukien verkkopankkitunnuksilla tunnistautuminen muihin palveluihin (Luottamusverkosto), eivät ole käytettävissä.
  • Mobiilipankkirajapinnat eivät ole käytettävissä.
  • Korttimaksut kaikilla korttityypeillä toimivat pääosin normaalisti lukuun ottamatta niitä verkko-ostoja, joissa tarvitaan verkkopankkitunnuksilla tunnistautumista. Korttimaksut ja käteisnostot Credit-ominaisuudella toimivat normaalisti katkosta huolimatta.
  • Debit-kortit toimivat pääosin normaalisti Otto.-automaateilla.
  • SEPA-pikasiirrot eivät ole käytettävissä.
  • Palveluväyläpalvelut eivät ole käytettävissä.
  • Web Services -yhteys ei ole käytettävissä.

Suomen Hypoteekkiyhdistys

  • Verkkopankki ei ole käytettävissä.

Pahoittelemme katkosta mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.

Lisätietoja saa tarvittaessa sähköpostitse osoitteesta info@samlink.fi

Linkki - Kaikki Ajankohtaiset

Sisältöjulkaisija

Sisältöjulkaisija